Bibliotheek

Uiteraard vinden wij leesonderwijs erg belangrijk. Vandaar dat wij nauwe contacten onderhouden met de bibliotheek.

De kinderen van onze school brengen ieder jaar een bezoekje aan de bibliotheek. Soms volgen zij daar een passend programma en een andere keer mogen ze zelf rond snuffelen en een boek lenen om op school te lezen.

Bij de kleuters worden de boeken per thema gewisseld, zodat er ieder nieuw thema weer leuk boeken in de groep te vinden zijn.

In januari doen de peutergroep en groep 1 t/m 3 mee met de Nationale Voorleesdagen. Tijdens deze dagen staat de prentenboeken top 10 centraal waar elke dag uit voorgelezen wordt. We zorgen voor een gezellige opening mét voorleesontbijt. Ook worden er leuke activiteiten georganiseerd zoals een voorleesbezoek van de burgemeester, een echte brandweerman in de groep of een paar zandkabouters uit de sprookjeswereld van de Efteling die komen voorlezen. Tijdens de Voorleesdagen brengen wij vaak een bezoekje aan de bibliotheek.

Ook wordt er met regelmaat een boekenmarkt georganiseerd waarbij kinderen hun eigen boeken mogen verkopen en kopen bij elkaar.

Misschien wel tot snel!